03 May 2009

Tanken är människor


I don't eat my friends

3 kommentarer:

32 said...

:)

Igor said...

I don't eat my friends

Djuren, djuren är människor
katter är människor,
hundar är människor hästar,
hästar är människor,
apor är människor, kossor är människor

och människor ska vara vänner
det finns inga "dom", bara "vi"
det finns något vackert i allting som föds
jag äter inte mina vänner för dom är en del av mig - som jag kan leva med och
växa med i all evighet

tanken, tanken är människor,
fåglar är människor,
elefanter är människor
råttor, råttor är människor,
ormar är människor, lammet är människa

och lammet skall leka med hajar
när freden är mer än ett ord
det du äter skall döma din själ
så, jag äter inte mina vänner

Hur kan vi vara fridfulla när vi skapar sån misär
hur kan vi vara kärleksfulla när kärleken förtär
låt kärleken vara nu
låt sanningen vara du
jag äter inte mina vänner

REFUSED

Hardy Hum said...

Prichalo se, josh kad sam ja momak bio i druzio se sa straight edge veganima na sjeveru, da je pjevach iz Refused vidjen u McDonaldsu kako guta BigMac k'o krokodil... al' dobar text, nema shta:))